,

Wedding Photo in Rome

WEDDING IN Rome

Wedding Photo in Rome

Great Beauty Wedding in Rome

Giulia and Markus

Castello Tor Crescenza

Wedding Planner: Diletta Alliata Events

Second Shooter: Simone Olivari

Thank you: Leica Camera Italia

The city of Rome has always been a great love for me. The eternal city, where everything is opulent, majestic, historical.

I have many memories related to the city, which has always excited me for its Great Beauty Wedding in Rome and for the emotions that assail you in every corner of the streets.

With this load of emotions I met the protagonists of this story: Giulia and Markus. A mixture of backgrounds, exactly as I like it, have given me the opportunity to read and write their emotions.

For this special occasion I decided to shoot with three different Leica: in addition to my SL and Q I also brought an M.

The director of the cameras, the most difficult, the most historic. Like the city of Rome.

Markus, the groom, is a great photography enthusiast, especially of Leica. An incentive to do even better.

Suggestive was the choice of the Orthodox church with an incredible view over the whole city.
After the ceremony full of Russian Orthodox colors and songs, we moved to Rome for some photos. Inevitable, a small ride in the city center. Wedding photo in Rome!

In the background the Castel Sant’Angelo and the newlyweds in the foreground.

Towards evening a castle opens in front of my eyes surrounded by greenery and in the fall of the fog, it enveloped the happiness of the spouses and undoubtedly mine too.

As every time this city has welcomed me and displaced me, it has made me feel an integral part, as if in a past life I have lived in Rome.

Grazie Roma.

La città di Roma è sempre stata per me un grande amore. La città eterna, dove tutto è opulente, maestoso, storico.

Ho molti ricordi legati alla città, che mi ha sempre emozionata per la sua “Grande Bellezza” che per le emozioni che in ogni angolo delle strade ti assale.
Con questo carico di emozioni ho incontrato i protagonisti di questa storia: Giulia e Markus.

Un misto di provenienze, esattamente come piace a me, mi hanno dato la possibilità di leggere e scrivere le loro di emozioni.

Per questa occasione speciale ho deciso di scattare con tre Leica diverse: oltre alle mie SL e Q ho portato anche una M. La regista delle macchine fotografiche, la più difficile, la più storica.

Come la città di Roma. Markus, lo sposo, è un grande appassionato di fotografia, soprattutto di Leica. Un incentivo per fare ancora meglio.
Suggestiva è stata la scelta della chiesa ortodossa con una incredibile vista su tutta la città.
Finita la cerimonia carica di colori e di canti russi-ortodossi, ci siamo spostati per qualche foto per Roma. Immancabile, un piccolo giro in centro alla città.

Wedding photo in Rome! Di sfondo il Castel Sant’Angelo e gli sposi in primo piano.

Verso sera si apre davanti ai miei occhi un castello immerso nel verde e nel calare della nebbia, avvolgeva la felicità degli sposi e indubbiamente anche la mia.

Come ogni volta questa città mi ha accolto e spiazzato, mi ha fatto sentire parte integrante, come se in una vita passata io abbia vissuto a Roma.